ЗИЛ


Історія Заводу імені Лихачова починається з 1916 року, коли торговий дім «Кузнєцов, Рябушинские» заснував фірму «Автомобільне Московське Товариство» АМО. У листопаді 1924 року на заводі зібрали перший вантажний автомобіль АМО-Ф-15, і це стало початком радянського автомобілебудування. Випуск вантажівок АМО-3 був налагоджений в 1931 році, і завод став носити ім'я Сталіна - ЗІС. Базою для АМО-3 послужив вантажівка США «Autocar». Тривісні вантажівки ЗІС-5 і ЗІС 6 зійшли з конвеєра в 1934 році. Випуск легкових автомобілів ЗІС-101, заснованих на американській марці Buick, був налагоджений на заводі в 1936 р В цей же час з конвеєра зійшли і перші міські автобуси.

Для вищого партійного керівництва СРСР був розроблений в 1942 році ЗІС-110 - легковий автомобіль підвищеної комфортності. У 1956 році завод перейменовується в «ЗІЛ» на честь І.А. Лихачова. У 1959 році з'явився перший урядовий ЗІЛ-111, який мав довжину понад 6 метрів і восьмициліндровий двигун в 200 к.с. Модифікація ЗІЛ-111А вже забезпечувалася кондиціонером. На цих ЗІЛах пересувалися члени Політбюро КПРС, тому в народі вони отримали назву «членовози». Саме на ЗІЛ-111В з відкритим верхом вся країна бачила першого космонавта землі Юрія Гагаріна. У початку 1963 року зійшов з конвеєра парадний фаетон ЗІЛ-111Д. В цьому ж році на заводі освоєно випуск легендарного ЗІЛ 130. Для виробництва цієї вантажівки було оновлено велику кількість обладнання.

Розроблений в 1967 році ЗІЛ-114 - еталон представницького автомобіля для радянської Росії. Він мав довжину в 6,3 метра і забезпечувався відмінною підвіскою, яка забезпечувала дуже хорошу плавність ходу. У 1983 році побачив світ ЗІЛ-41045, на якому салон був виконаний у вигляді бронекапсула, що витримує снаряд малокаліберної гармати. На базі ЗІЛ-41047 були розроблені ЗІЛ-41042 для медичних служб, «Скорпіон» - для охоронної системи і броньований автомобіль ЗІЛ-41052. У 2013 році виробництво на заводі ЗІЛ було зупинено. До 2015 року більшість робочих цехів і корпусів було демонтовано, крім того, знищений музей ЗІЛа. На території заводу мером Москви Сергієм Собяніним ініційовано будівництво житлового комплексу.