ЗАЗ 1102

ЗАЗ 1102

ZAZ 1102 Tavria / ЗАЗ 1102 Таврия

Автомобілі мікролітражного класу ЗАЗ 1102 «Таврія» вперше побачили світ в 1987 році, як заміна «Запорожцю», хоча їх проектування почалося ще в 60-х. Тоді цей ініціативний проект отримав гучну назву «Перспектива». Вже на початку 70-х завод «Комунар» (пізніше став ЗАЗ) надав кілька дослідних зразків, проте Міністерство автопромисловості дало «добро» на розробку тільки в 1978 році. За весь час проектування технічне завдання по реалізації цього автомобіля змінювалося, що дуже затягувало вихід «Таврії» у світ. Спочатку планувалося створити автомобіль, взявши за основу Форд Фієста 76-го модельного року. 

На момент виходу, перші «Таврії» коштували 5100 крб. за базовий варіант. Паралельно випускалася версія в люксовому виконанні з 2-камерним карбюратором, збільшеною до 155 км на годину «максималкою» (проти 145 км на годину у базової «Таврії»), магнітолою і забарвленням «металік». Такий варіант коштував на 200 рублів дорожче. В ті часи ЗАЗ 1102 «Таврія» позиціонувався, як вельми економічний і маневрений автомобіль. Масове виробництво ЗАЗ 1102 «Таврія» зупинено в 2007 році. Цей автомобіль завжди характеризувався економічністю, маневреність і дешевизною обслуговування.


У даній категорії немає товарів.

Український «Запорізький автомобільний завод» ЗАЗ спеціалізується на випуску легкових машин численних марок. Адміністрація фірми і основні цехи заводу знаходяться в місті Запоріжжя. У 1959 році на світ з'явився широко відомий «Запорожець» ЗАЗ-965, який за ціною був доступний радянським людям і користувався свого часу великим попитом. 1987 рік знаменний випуском легкових мікролітражок «Таврія», які у великій кількості з'явилися на дорогах Радянського Союзу. Одночасно в місті Мелітополі було організовано виробництво двигунів внутрішнього згоряння з охолодженням блоку циліндрів рідиною.

Нова віха в історії автомобільної компанії починається в 1998 році, коли Запорізький завод реформовано в ЗАТ «АвтоЗАЗ-Деу». Це спільне українсько-корейське закрите акціонерне товариство освоїло випуск легкого автомобіля «Таврія-Нова» та почало збирати з великих вузлів машини європейського класу - Nubira, Lanos, Leganza. Збірка проводилася в цехах Іллічівського заводу ГРП «ІЗАА». У 2004 році на ЗАЗ починається випуск російських ВАЗ-21093, ВАЗ-21099 і зарубіжних марок - «Ланос» (Т-150) і Опель Астра G. У 2005 році закінчується розробка Ланос-фургона, а на заводі ГРП «ІЗАА» починається випуск на базі TATA автобусів марки I-VAN. ЗАЗ в 2006 році придбав у Польщі автомобільний завод FSO Motor S.A., який експортував в Україну деталі для зборки ZAZ Lanos. Фірма АвтоЗАЗ-Деу випускає відомі марки автомобілів - Opel, Chery, Mercedes-Benz, Chevrolet, ZAZ і ВАЗ. Машини збираються або, спираючись на великі складальні комплекси, або, використовуючи повномасштабний конвеєр зі зварюванням і фарбуванням кузова.

За підсумками 2007 року на автозаводі ЗАЗ випущено понад 200000 автомобілів. З причини низького попиту на ринку в 2008 році виробництво «Таврії» зупинено. У 2009-му році на виробничих потужностях ЗАЗ стартувала збірка південнокорейських автомобілів KIA - Cee'd та Sportage. Роком пізніше Запорізький завод освоює випуск нової моделі ZAZ Forza, створеної на базі Chery A-13. Взимку 2011 року з виробництва знята популярна «Славута» зважаючи на нерентабельність, викликаної зниженням попиту. У 2012 році модельний ряд ЗАЗ розширюється новим автомобілем ZAZ Vida (перелицьована версія Chevrolet Aveo).