ТРАНСМІСІЯ

Трансмісія автомобіля - сукупність агрегатів і механізмів автомобіля, що передають крутний момент двигуна провідним колесам і змінюють крутний момент і обороти за величиною та напрямом. У цій категорії представлені товари для трансмісії автомобілів. Для вибору необхідних параметрів можна скористатися системою фільтрів на сайті або пройти за відповідними посиланнями сайту.


Трансмісія автомобіля – це цілий комплекс механізмів, що забезпечує функціонування всіх його рушійних механізмів, передає їм енергію ДВЗ. Дослівно слово «transmission» з англійської на російську можна перекласти так: «перенесення», «передача», «переклад». Фактично навіть проста ланцюгова передача велосипедом – це вже трансмісія. Але стосовно велосипедів слово «трансмісія» не прижилося. Заведено говорити саме «передача». А ось у сфері машинобудування, транспортних технологій поняття «трансмісія» застосовується і до механізмів, що з'єднують ДВЗ з елементами, що рухаються, і до систем, які забезпечують функціонування таких механізмів.
Вузли трансмісії автомобіля:

  • Зчеплення, муфта зчеплення або фрикціон (останній варіант часто трапляється на сільськогосподарській техніці, наприклад, тракторах). Роз'єднує двигун від трансмісії та плавно з'єднує їх при перемиканні передач, при старті руху. Основа більшості зчеплень — фрикційний диск чи диски, притиснутих до маховика чи стиснутих друг з одним. Керувати зчепленням можна механічним способом (педаллю), за допомогою гідро-, електроприводу.
  • Коробка передач (КПП). Головна функція будь-якої КПП — зміна відношення між кутовими швидкостями, моментами валів, що крутять, кутовими і лінійним переміщеннями (тобто зміна передавального відношення). Агрегат дозволяє змінити крутний момент, швидкість та напрямок руху транспортного засобу, а також роз'єднати двигун з трансмісією. Пристрій агрегату залежить від типу КПП.
  • Трансексл – провідний міст у блоці з коробкою передач.
  • Кардан — механізм, що передає крутний момент між валами передньопривідних авто і від коробки до задніх колес на задньопривідних.
  • Картер. Кожух, у якому розташовуються головна передача, півосі для кріплення маточин провідних кілець та диференціал.
  • Головна передача Збільшує момент, що крутить, і передає його на півосі провідних коліс, адаптує потужність двигуна під експлуатаційні умови.

Дивіться також: